Aaaahhh äntligen!

Shit vad skönt, äntligen är helvetet över! Julen, jag överlevde jag tog mig igenom "mörkret". Min första jul utan lillan, min första jul ensam. Men imorgon mina vänner ska jag ha lillan och Jhenny hela dagen, middag tillsammans och julklappar.

Jag är bitter, förbannad och less. Detta med julen eller allt det här med och omkring julen, allt känns bara förkastligt. Vi köper julklappar för nästan hela lönen, vi sätter allt annat åt sidan enbart för att köpa "lyckan". Nåja inte alla men kanske rejält många utav oss, försöker köpa "lyckan" försöker finna vårat harmoniska glädjeparadis. En fallfärdigt korthus, det är våran julutopi!
Materialism är det detsamma som existensialism? Är vi ett med våra prylar, sätter vi våran identitet i våra mobiltelefoner? Julklappar är det en värdemätare på hur mycket vi betyder för varann?

FUCK!!! Dö tomtejävlar, glädjespridare i uttryckslösa masker.

SS Östersund heter båten, handen på hjärtat visst blev det en besvikelse? Den vita julen liksom töade bort, men skam åt den som ger sig! Nya mål hägrar, den vita påsken är på intågande. För vad är det som säger att påsk kycklingen måste vara gul? Traditionen kanske? Men traditionen om den vita julen fick ju se sig besegrad.
Uppställning mina vänner, "the happy few". Det är vi mot världen!

Kommentarer
Postat av: Lillen

Det är VI mot världen... klapp klapp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback