Carpe Diem!

Ja fånga dagen! Lättare sagt än gjort tycker jag, dels så går tiden så oerhört fort sen är jag grymt morgontrött så redan där försvinner en bit av dagen :) Sen är det väl så att alla nja många i alla fall är ju trots allt uppbundna med en massa måsten. Ta tex jobb, barn mm går ju inte bara släppa allt och "fånga dagen" men det går ju att göra det bästa av den och den lilla tid som finns kvar!
Jag är både en rutin människa och en impulsiv och spontan person, det beror liksom på vad det gäller tror jag. Jag vill gärna ha rutiner för att må bra, det är inte så illa att jag måste planera från söndag till söndag men gärna från dag till dag om det går! Spontan och implulsiv vill jag ändå tro att jag är, ja i alla fall på någotvis fast på vilket låter jag vara osagt.

Idag har jag i alla fall äntligen varit på jobbet igen, det är så oerhört skönt! Kan ju vero på en viss rutin ;) Eller nja det är ju inte så mycket rutin för mig än fär jag är rätt ny på jobbet så jag har mycket att ta in och lära.Tror mer att det är att känna sig "nyttig" ni vet komma ut och göra något. Vad hade jag gjort annars denna Lördag? Gått en runda på city, precis som att något har förändrads där de senaste hummm 10åren, ja nån enstaka rondell här o där och ett köpcentra i Lillänge men va faan gatstenarna är fortfarande lika många:)
Istället så jobbade jag, eller jobbade o jobbade jag var där o lärde mig att jobba på jobbet ;)

Jag måste säga att jag är sjukt nöjd och glad över att fått jobbet, jag vet ju inte riktigt hur det går men jag tror nog att det går rätt bra. Det är en trevlig grupp om jag har hamnat i, man känner sig välkommen och det är alltid glada miner. Jag var om sanningen ska fram lite nojig när jag skulle dit för första gången, visste ju inte så mycket vad det handlade om. Men det krävs ju en hel del innan jag ska säga nej till ett jobb :) Tack och lov så är det underbara människor som jobbar där, fast å andra sidan har jag jävligt svårt att vara tyst så det skulle nog ha löst sig ändå :)

Fånga dagen! Ja jag tror jag lyckades rätt bra idag, trots måsten och krav så lyckades jag fånga den. Är på sjukt bra humör, Fånga dagen och ta till vara på den! Ja det gick jävligt bra idag. Kommer hem från jobbet och mina underbara döttrar har städat hela lägenheten :) Så skönt, så underbart! Nu sitter dom båda i soffan och kollar på Eldorado, myspys med popcorn och saft, mina tjejer mina prinsessor dom kan dom.

Nej nu ska jag ta och göra dem sällskap, mys mys!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback