Fånga dagen!

Låt mig bjuda på en resa
Genom mitt ego
Vi kan börja från början
Vi kan börja med lego
Man sätter bitarna på plats
Fråga mig ej hur
Kanske sitter dom stadigt
Om vi har tur

Annars tar vi ett steg tillbaka
Ser efter vad som gick fel
Titta noga och bejaka
Så vi tar rätt del
Försöker lirka och trixa
Tar det då & då och lite grann
Så vi inte får för bråttom att fixa
Och glömmer en varsamhand

Låt mig bjuda på en resa
Genom mitt land
Fylld av faror som lurar
Ditt hjärta i brand
Jag är inte överdriven
Det jag har sagt är sagt
Men hjälp mig gärna på färden
Och flytta dom bitar jag lagt

Jag är inte oövervinnerlig
Hänsynslös eller brutal
Försöker bara bjuda tillbaka
På den tid som jag stal
Jag vill inte vara ivägen
Vill ej vara någon börda
Vill bara finnas till
Som en tröst för dom berörda
Det är just det som jag vill

Låt mig bjuda på en resa
Genom mitt liv
Har alltid låtit någon annan
Styra mina kliv
Jag har slagit mig fri
Från bojor och grepp
Återvunnit liv
På ett skamlöst sätt
Det var bara det jag ville förtälja
Tack för er tid
Nu ska jag mig ställa
Mitt i korsning
Eller helst bredvid
Och se mitt liv passera
I bästa rusningstid

Humm ja jag trodde inte att jag skulle lägga ut någon dikt men ja jag vet inte denna som jag skrev på ett fik, ja ni vet vilket News =) tycker jag speglar min dag, min natt på ett rätt bra sätt. Det var vääl bara det jag ville säga! Blir nog inte ett återkommande tema detta, att lägga ut dikter fast en o annan kan det nog komma ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback