Iskallt & stenhårt

Japps har läst en bok som heter så, Iskallt och stenhårt med och av Rickard Flinga! Lästips vill jag lova. Jag tänker inte gå in på något som boken handlar om, men den e grymt bra.
Helt seriöst så har jag ingen idé vad jag ska skriva om nu idag, det känns så löjligt att gång efer annan skriva jo idag jhar man jobbar idag har man......
Tänkte hitta något tema att skriva om denna dag! Jag läste en väns blogg för en stund sedan då hon beskrev lite hur och varför hon är som hon är! humm undar just om jag ska härmas!

Ja varför jag är som jag är? humm jag skulle vilja säga att mamma tapapde mig när jag föddes eller att hon födde mig ståendes. Men icke tyvärr så enkelt är det ju inte, jag vet inte riktigt, jag har haft en underbar barndom sen att det gick lite småsnett om man säger så under både tidiga och sena tonåren var nog helt och hållet mitt eget fel, eller val kanske. För jag tror att det är sådant som sker omedvetet, alltså jag tror att vi männsiskor är flockdjur så passar vi inte i en grupp så styr man omedvetet mot nästa! Jag var duktig i fotboll tex så jag hade inga problem att bi accepterad inom den gruppen, men i skolan ja där var jag ju för lärarna en buse! En gång stämplad i skoltiden så kan ni ger er faan på att den stäpeln följer er skoltiden ut! Så var det för mig, jag fick ingen andra chans av lärarkåren så ja då blev jag ju en buse oxå under skoltiden. Tyvärr följde detta med även utanför skolgården oxå!
Min räddning, eller jag hade nog många små räddningar men den stora räddningen var faktiskt min vän Rågher, han skrämde upp alla mina vänner så var den saken biff! Senare under tidens gång så gick det ju lite snett i alla fall men då ryckte mamma in..
Men inget av detta förklarar varför jag är som jag är!!!! Eller detta har till en del format mig till den som jag är idag. Jag tror nog det bästa av alla, det är nog inte många som håller med mig nu, men jag gör det! Verkligen, visst jag kan ha snabbt att döma människor men jag har lika snabbt till att ändra åsikt. Tyvärr får dom sällan mer en chans, det fick ju inte jag!

Kärleken! Ahhh den ljuva kärleken lika ljuv som ond! Visst har man blivit bränd ett antal gånger, visst har man själv sett till att bränna skeppen oxå! Men det är sådant som gör mindre ont i alla fall en tid efteråt! Men att bränna sig på kärlekens kakelugn gör faan ont. Så ja det har nog oxå en roll varför man är svårfångad, eller missförstå mig rätt jag älskar att träffa nya människor och umgås osv men att ja ni vet ta steget längre, hummm ja då krävs det en mycket speciell person. För visst ryggar jag tillbaka och söker första bästa flyktväg när det hettar till!
Men det är väl som jag skrev igår, att man måste våga och ge sig tid till att njuta! Faan vi lever ju bara en gång, ta vara på den tiden!
Nu finns det en del som säger att vi har flera liv mm, dravel det finns inte vetenskapligt bevisat! tyvärr är det bevisat fler än en gång att vi har ett liv! vi dör! vad som händer sedan är det ingen levande som vet, finns bara en jävla massa antagen!

oj oj jag tror jag onte fortfarande har svarat på detta flyende ting som är jag!! :) nåja f¨år göra ett nytt försök imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback