Nja!

Återigen en bra dag, har jobbat och hjälpt pappa. Fast visst känns det lustigt att säga återigen en bra dag? Jag menar så jävla dåligt har jag det inte, kan ju bli oerhört rastlös men det kan ju jag ändra på bara jag orkar :)
Tycker man klagar lite förmycket, visst ska man klaga för man är ju uppväxt med att man aldrig ska vara nöjd...Bla bla bla skitsnack tycker jag, är det kriminellt att vara det då? Nöjd alltså? Visst det finns mycket som jag skulle vilja ha haft annorlunda, skulle velat vara en jävel på att spara tex så jag slipper vara pank mitten i månad ;) men å andra sidan så är jag singel & ensam stående åtminstone varannan vecka! Så varför skulle jag inte få njuta lite, när jag väl kan det?
Man är för rädd att njuta tror jag, i alla fall jag. Man måste först få en känsla av att man förtjänat det! Låter det konstigt? Jamen ta bara en ensam kväll i soffan, innan man kan njuta av att vara ensam i soffan med en kopp kaffe eller dylikt så måste jag städa lite, ni vet plocka undan diska helst dammsuga. När det väl är klart är lusten efter den där koppen kaffe borta, då måste man först varva ner igen sen blir klockan för sen för en kopp kaffe. Då tänker man aaahhh en kopp té, mmm vad gott ja men först ska jag bara puffa till kuddarna bädda sängen öppna fönstret så det blir kallt i sovrummet, när det väl är gjort så är suget efter en kopp té borta!

Varför inte bara slå sig ner med den första koppen kaffe, inte faan dör man av att det är lite dammigt imellanåt? det måste ju se ut som att det är en levande varelse som bor i lägenheten också!
Samma sak kan det bli när jag har lillan, hon ropar pappa pappa kom en stund, jag säger mmmm snart! Varför säger man det? Ju mer man säger ordet snart ju mer tjatar lillan. Det dröjer inte länge innan hennes tålamod är slut och tar ju mitt slut också, så blir det ingenting av det vackra hon skulle ha visat mig. Varför gör man så? Nu är det ju inte bara jag som gör så, jag tror det är rätt vanligt dessa saker! Att man inte tar sig tid att njuta, att kanske njuta tillsammans med barnen.
Jag har börjat ta till vara på varje liten sekund med lillan, det är ju inte så att om hon ropar så släpper jag allt, utan jag frågar vad det är först och är det något hon har ritat eller nått annat som är viktigt för henne ja visst då går jag på en gång. Jag menar det tar 1 minut att titta på vad hon har att visa eller lyssna vad hon vill säga istället  för att höra på ett gnagnade tjat i 1 timme!

*pust*

Ja skönt att få delge sig sina tankar, även om dom är flummiga :)

Nej nu ska jag tam ig faan njuta till en god bok!!! Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback