Var inte rädd för mörkret!

"Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi se ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt, som ljuset
med bävan längtar till.

Ur mörka mullen stiger
en gyllenljus pistill,
ty ljust är allt, som mörkret
med  bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär."

Denna dikt är skriven av Erik Blomberg, jag läste den indag för Yasmine som är lite mrökrädd. Inte för att jag tror att det funkar men ändå?
Hon sover ju nu så det kanske hade en liten inverkan ha ha ha, dikter är fint dom är så stämningsfulla tycker jag.
Jag fick en present idag, ja en present med en räkning ;) jag fick äntligen mina böcker som jag beställde före jul tror jag, riktigt roligt.
Det har varit en bra dag idag, igår var det en grymt dålig dag, men nattens slagsmål getemot mina demoner var nog bra ändå? Jag vann denna gång!
Men kanske ska jag börja öppna mig i alla fall lite, eller jag har ju öppnat mig för "K" men jag har nog inte pratat med henne om migsjälv när jag mår dåligt eller har en dålig dag? Fast jag vet inte om jag är någon bra person att prata med då heller? Vet inte om jag är nån bra person att prata med överhuvudtaget, tror inte jag har så mycket vettigt att säga om någonting, det är nog mest en bara flum som kommer ur min mun?

Men i alla fall så har jag en strålande dag idag, ja eller dag och dag? Jag klev faktiskt upp tidigt och gick med lillan till skolan men jag var inte långsam att somna om hemma, men ja det är en bra dag lite slut och trött efter nattens innre krigande.
Jag har kommit till insikt att faan jag har underbara vänner, det känns om att jag inte har visat min uppskattning till er men det ska ni veta att jag har inte ett stort hjärta men i rymms allihopa i mitt. Ni vet vilka ni är! " The happy few"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback