Den tunna röda tråden!

Jävla Pecka Heino, han hittade alltid den tråden! Inte jag, jag hittar ingen röd tråd allt verkar för mig som en stor gåta!
Livet, visst är det en gåta? Vi får det ju oönskat, för inte faan minns jag att jag bönade bad om att bli född. Livet är fullt av val och kval har jag hört, Jag tror inte riktigt på det, jag menar hade det varit fullt av val så hade jag fått välja om jag velat bli född tex.
Jag är fullt medveten om att detta kan ju låta lite konstigt att jag sitter här som 34åring och tänker på sådant här! Men helt ärligt, vi får ju vårat liv till skänks! Vad gör vi av det?

Jag kan ju som sagt inte prata för alla, men nog skulle jag ha kunnat tagit hand om mitt på ett bättre sätt. Men man ska inte sörga över spild mjölk har jag också hört, lätt att säga för den som har mjölken kvar! Eller hur!
Varför ska det vara så motigt, varför ska det ta emot så förbannat ibland? Finns det någon vinst, någon jackpott i slutändan? Gör det inte det så kan jag inte se varför det ska var så förbannat svårt och valla skidorna rätt i livets uppförsbacke! Det är ju faan bakhalt hela tiden!


Jag tänker och analyserar
förvrider och paralyserar
enkelheten
ensam är stark
är det hemligheten
bakom lycka och framgång
jag skriker i tystnad
fler än en gång
mitt skrik dör innan ekot
kommer tillbaka igen
kanske är det tecknet
på min kärleksballads refräng
det som går kommer åter
enbart om du
dig själv förlåter
endast om du
tröstar dig själv när du gråter
så ingen ser
att du ber
om mer


Nja detta blev ju bara ett flummande, mina tankar är min vardagliga tillfycktplats. Jag läser, funderar och filosoferar fram något flummigt!
Vad ska jag göra? Inget jag gör tycks någonsin bli rätt, ska jag byta anfallsvinkel på dilemmat och kolla på hur jag gör saker och ting?
Kanske inte vore så dumt ändå! Det finns flera tusen sätt att göra saker och ting på, då måste det finnas lika många sätt att göra sig förstådd också! Eller är det bara jag som tror det?

Nåja på återseende!


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm, på återseende.

2007-01-17 @ 11:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback