Organisera, planera!

Ja det smittar av sig (K), har haft en väldigt produktiv kväll måste jag säga. Nya gardiner är upsatta, möblerat om och inrett lite.
Det är faktiskt rätt roligt att greja lite, ja när man väl kommer igång.

Dags för lite nattligt kluddande!

Det var du, jag och vinden
Tillsammans i harmoni
Vi satt vid stranden och såg tiden
Rusa förbi
Vi byggde vårt rike på
Lustarnas begär
Nu sitter jag ensam och erkänner
Det var bättre när du var här
Vad gick fel, vart tog den vägen
Drömmen som försvann
Jag söker, försöker men hamnar
Hela tiden i någon annans famn
Det var länge sedan nu
Tänker du som jag
Kanske finner vi varann, i en annan stad
Någon annan dag
Jag hoppas, jag undrar om vi
Drömmen ska hinna ifatt
Du vet den med glada minnen
Gråt, lycka och skratt
Snälla ta min hand, säg att du vill
Snälla säg att du kan
Snälla kanske blir vi lyckliga tillsammans
Som kvinna och man

Visa mig vägen, Ge mig ett ljus
Jag går på vatten, Jag går på grus
Ge mig ett tecken, Ge mig ett spår
Ge mig bara lite, Jag tar vad jag får

Jag tänker på dig idag som en dröm, en lögn
Som gör mig svag
Vi levde livet, vi var unga
Vi levde med öppen dörr i korsdrag
Såg du vad jag såg rikets förfall
Jag höll dig varm, men din själ var kall
Du kom till mig som en våt dröm
Försvann med tvätten
Lika effektivt, lika fort
Du lämnade inte spår, försvann
I min sömn
Sakta men säkert inser jag att
Tiden är kanske en lögn
Det var du, jag och vinden
Förenat i ett paradis
Jag gick som på moln,
Men till vilket pris
Vinden finns, likväl doften
Som ej vill försvinna
Jag saknar dig som levande
Som en kvinna

Visst kan man sitta och drömma sig bort till tider som en gång var? Inte för att jag tror att det skulle bli bättre, men ändå!
Skulle jag vilja ha något ogjort? Ja givetvis, rätt mycket skulle jag tro. Det finns säkert många skelett i min garderob, tillräckligt många för att jag ska ha glömt/förträngt mer än hälften.
Fast samtidigt kan jag inte ångra så mycket heller, det är rätt ok som det är nu faktiskt. Skulle jag ha gjort saker och ting på ett annorlunda sätt förr så skulle jag med all säkerhet inte sitta här nu.

Fast när man väl tänker så här så kan man ju inte låta bli, jag menar vad har jag idag som jag inte hade då?
Efter en bra stunds betänketid så kommer jag inte fram med något vettigt! Idag har jag riktigt nära vänner, det hade jag även då men kanske inte på samma sätt.
Man går ju igenom en massa olika saker och ting, det är svårt att vara varann "nära" ifall man bor i olika delar av landet. Det är väl den största skillnaden, idag har jag lika nära vänner som jag har fördelen att dela allt med.
Inget ont mot er mina gamla trotjänare, men vi lever i olika delar utav landet och det medför att det blir svårt att dela med sig av vardagliga saker. Men ni har er plats i mitt hjärta för alltid (Mårten med familj, Miklo och Rågher).
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag svårt att dela med mig om mina innersta tankar och känslor för alla, det är nog väldigt få som får ta del utav dem.

Nej faan nu är det riktigt sent! Sov gott och på återseende


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogg du har! Tittar in igen!/M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback