Painkillers

Ja visst är dom för underbara ha ha ha, konstigt att man kan bli så förundrad av ett litet vitt piller. När jag vaknade idag så hade jag sjukt jävla ont i hela kroppen, smsade lite med hon, sen blev jag visst grinig som faan på ingenting, uppenbarligen fattade jag inte skämtet.
så jag blev ju grinig och blev otrevlig (tyvärr) men så tog jag ett vitt piller och efter en liten stund så kunde jag andas normalt igen (inte så där chippande), ni vet djupa sköna andetag och smärtan var mest bara en marddröm.

Så efter lite förklarande så kom vi överens om en deal, att om jag vaknar med så där ont igen så ska jag inte höra av mig innan jag tagit ett piller ha ha ha ha. Vilket är jävligt förståeligt, stackare får ta obefogad skit. Sånt hatar jag, alltså när jag utsätter någon som jag håller kär för något sådant så usch vad jag tycker det är jobbigt, och onödigt.
Sen har jag skaffat mig en bloggpolare :) Hon verkade få ta obefogat mycket skit på hennes jobb idag!
Det tycker jag inte heller om, jag menar visst kan det vara oerhört irreterande att hemtelefonen eller what ever inte funkar. Men faan någonstans så sitter det en människa och har som jobb och ev svara i telefon på Telias telefonsupport och det är väl knappast hennes fel att Telias server eller vad det kallas har ballat ur.

Rätt knäppt eller hur, för inte faan funkar dennes hemtelefon efter ett sådant samtal? Inte heller så känns det bättre, eller jo lite kanske för han/hon har ju fått ut sin frustration på någon eller något! I detta fall en oskyldig människa som har som uppgift att svara i en telefon och absolut inte får skälla tillbaka. Vilken jävla tur att jag inte har ett sådant jobb :) Tur för Telia, eller kanske för mig för jag skulle nog vara arbetslös efter mitt första pass ha ha ha.

Nej nu blir det till att diska, duscha och handla inför middagen. Får ju ett underbart sällskap ;)


Kommentarer
Postat av: New Season

Hej och godmorgon Mattias! Kladdar lite här idag igen :) Hur började dagen idag? Bättre än igår hoppas jag? De där tabletterna är nog viktigare än morgonkaffet för dig just nu gissar jag? ;) Känner igen mig i det du skriver att när man har ont och mår piss i hela kroppen, är det svårt att hålla humöret uppe och ofta får någon stackare i ens närhet ta obefogad vresighet. Förhoppningsvis inser man själv vad allt beror på, hur man beter sig och kan be om ursäkt.
Den "utskällning" jag fick på jobbet igår berodde snarast på oförståelse för olika proffessioners arbetssätt. Om personer är missnöjda med mitt jobb, det kan jag ta. Man kan inte glädja alla, men när somliga har bestämt sig för att jag vill personer illa och att jag fattar de beslut jag gör enbart för att vara elak, nej det har jag svårt att acceptera. Vissa saker kan jag som "tjänsteman" inte påverka. Så är det.
Idag har jag bestämt mig för att inte ta skit! Det tycker jag att vi alla borde göra emellanåt :)
Önskar dig en riktigt fin torsdag och hoppas att du får underbart sällskap idag med som kanske kan lindra din smärta lite. /Charlotta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback