Sent om natten

Mmmm de e ju det nu, rätt sent alltså. Har precis kommit hem, försöker varva ner lite grann, ni vet komma i mood för att sova men det är svårt.
Har haft ett grymt bra samtal ikväll, ni vet så där att man nästan får ont i huvudet av alla tankar som rullar förbi. Du har så sjukt rätt, jag måste bara få säga tack. Tack för att du liksom tar dig tid att lyssna på mitt svammel och kommer med så sköna svar, sköna svar för mig är när man inte kan förutse dem. Förstår ni? Alltså vill jag bara ha medhåll, ja då ringer jag eller pratar med någon som jag vet att jag får de svar som jag vill höra eller vill få. Det som är så sjukt underbart med H:et är att hon är tokärlig, man vet inte vad hon svarar. Fast hon lyssnar på faan allt som jag har och säga innan hon kommer med sitt, det sköna är att hennes svar väcker så sjukt många tankar.

Tankar och tankar, jag vet inte. Jag kanske ska kalla det reflektioner istället, för jag reflekterar ju på vad hon säger och tar verkligen åt mig. Det är lite lustigt måste säga, ja om jag nu ska vara ärlig. Jag brukar inte snacka så mycket om mig själv, jag kan lätt prata om allt, precis allt men det tar emot att snacka om mig. ni vet mig!
Ha ha ha detta låter ju säkert helt absurt i hennes öron, för där har jag nog inte haft några problem att snacka om något. ( Yeah right, har nog lite svårt att prata om vissa saker ha ha ha)
 Men det handlar ju om en känsla, eller hur? Man känner ju på en gång om man kan lita på en person, det måste ju vara så. Jag kan inte komma på någon annan förklaring, jag har svårt att släppa in folk, ni vet enda in, men här gick det utav bara farten, inga problem överhuvudtaget. Jag har inte ens reflekterat över det, det känns helt naturligt vilket för mig är grymt skönt och oväntat. Nej det var det väl ändå inte heller, för hade jag hyst det minsta lilla tvivel så hade jag nog inte suttit och pratat om allt heller. Det har nog mer att göra med att tycker jag om någon, alltså vill behålla någon så där nära inpå, ja då går det nog lätt. Fast det kommer ju till en känsla ändå, eller hur?
Oväntat eller väntat, ja det skiter jag i. Jag är grymt nöjd med att fått en sådan grym person i mitt liv.

Jo faan Beck filmen, den SKA ni bara se ett grymt bra film tips. Lite vemodigt då man vet att den är den sista, men den är grymt oväntad, mer kan jag inte säga.

Nej jag vete faan, har nog inte så mycker mer att tillägga. Ska upp och jobba imorgon 9-13 jobbar jag, så jag borde försöka få lite sömn i mina blå.


Kommentarer
Postat av: Nerve2

Tack så mkt, det var snällt av dig. Jag håller med, jag har själv vänner som jag vänder mig till beroende på vad mina "problem" gäller. Vill jag ha sympati vänder jag mig till en, vill jag höra den hemska sanningen vänder jag mig till en annan. Man ska skatta sig lycklig som har alla dessa vänner.

Postat av: Marielle

jajemänsan, jag bloggar jag med se du ;)

2007-10-15 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback