Tankar

Ännu en sömnlös natt i fullmånens sken
jag brottar frenetiskt med relationella problem
uta rationella svar, varje gång jag tror att jag har
lösningen på allt så finns kärndilemmat kvar
jag måste få bukt på tankarna innan jag bryter ihop helt
kan inte sova på saken, jag är alltför uppspelt
varför ska livet vara så kärvt
inte faan blir det bättre av det grubblande sinneslag jag ärvt
jag dyker visserligen inte lika djupt i mig själv som förr
men in till ångesten har jag  alltid en öppen dörr
och det ligger alltid nära till hands
att supa bort en dag eller två för att bibehålla en sorts distans
till mitt lidande, min näst bästa bot är mitt skrivande
som gör att jag överlever mitt interna krigande
och det stabiliserar min stämmas tigande
frånvaro av harmoni känns öm och svidande
som ett ormbett i min ryggrad
ibland vill jag bara dra till en ny stad
men att fly är inget alternativ
faan jag spelar min giv
och satsar på att få en bättre "hand" i nästa liv
var mans lidande är för honom det värsta
ingen tycks förstå när såren är färska
jag vill inte gnälla men faan detta är inte rättvist
varför får just jag, betala ett sånt fett pris
för deras skull tänker jag, när korsfäster migsjälv
jag är en slagskämpe, men slåss mest med migsjälv
jag bär på så mycket vrede som snart är ohanterbar
och då har jag bara det kvar

Nu är det ju så att jag inte bär på någon vrede alls, mer frustration! Varför det ska ta sån tid ibland att få ut saker ur systemet....
ja ja jag vet inte om jag har nått att få ur nu heller igentligen? Bara en massa tankar om val jag gjort och varför jag valde just de valen.
Har varit på utvecklingssamtal idag med lillan, upplyftande...
Men det mötet fick mig att fundera över min roll som pappa, ni vet förälder. Faan jag tycker jag gör det bästa som jag bara kan, fast gör jag det?
Jag vill säga att JAAAA!!! Men jag blev osäker ikväll när jag ägnade lite tankeverksamhet åt detta, det är så lätt efter en "hård" dag på jobbet att sätta på tv´n istället för att göra saker med henne, tex att laga mat tillsammans. Allt ska gå så fort och smidigt ibland, så man glömmer bort att det går ju ännu smidigare om hon hjälper till, för då pratar man ju under tiden om hur dagen har varit etc.

Mmmm Mattias, där kan du allt ta dig i kragen!

nej nu ska jag duscha!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback