tankar...

Som ett höslövs vilsna dans
famlar jag i mörkret
påklätt naken, sökande efter en romans
känslor så frustrerande
jag kapitulerar
en sista fredspipa med min allierande
frågande känslor
existens
höslövets förvirrande dans i denna årstids
dekadens
jag skriker i tystnad
ett eko av bly
jag ser på min spegelbild
en grå siluett av avsky
inget jag gör blir rätt
allt är oförändrat förändrat
på ett surrialistiskt sätt

Hjälp mig, jag ber dig
jag är inte längre jag
jag är ett svart moln
av obehag
min ångest, min vän panik
kväver alla chanser
till att få känna lite romantik
hjälp mig, jag ber dig
alla dagar så olikt lika
jag säger jag, men det blir ett nej
höstlövets förvirrande dans
denom natt genom dag
förblindar alla chanser
till att jag
ska klara av att vara jag


Ja det är ett sk brainstormande. Vill bara få lite ord eller sätta ord på tankar kanske!?


Jag är stammis på baren
härintill
jag kommer och går
lite som jag vill
ensam står jag här
frustrerat pansionerat
förälskad i bardiskens misär

Jag är V.I.P på detta haket
just här
jag skriker, slår klackarna i taket
jag är fylld med lust ocjh begär

Låt mig slå mig fri från bojornas grepp
låt mig få stjäla tillbaka
mitt liv på ett skamlöst sätt
hjälp mig, stjälp mig
hör mig, rör mig
se mig och be mig
återlämna mitt V.I.P
när allt kommer omkring
blir baren och jag, aldrig vi.


Kommentarer
Postat av: Karro

Jo det är bra med mig.. Mycket i skolan bara och fortfarande strul med csn. Men det löser sig..

Hur är det med dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback