Tunga andetag!

Lite flumm, ett försök att fånga känslorna i några av mina tankar och försöka sätta ord på dom. Det ska visst göra ont att förändra sig?

Fast ändå, med handen på hjärtat så i ärlighetens namn så har jag nog aldrig gjort något den enkla självklara vägen heller! Har nog alltid haft en tendens till att krångla till även de minsta och mest simpla beslut, så varför Mattias, varför ska du inbilla dig att när du äntligen tar dig samman och verkligen vill och kämpar för en förändring ska du inbilla dig att det skulle vara enkelt!
Mattias! Du gör ju ingen liten förändring, du förändrar ditt sätt att leva, du förändrar allt det som du trodde på, det som du trodde var du! 


Tunga andetag, vingliga smygande kliv
paranoia, men passiv
rullande tankar och flämtande andetag
en flytande tillvaro spetsat med obehag

Kom, kom och lägg dig nära intill, här bredvid
försök förklara för mig att förändring tar tid
låt mig sakta få drömma, med ögonen slutna
Fantisera att det går att dra ett streck över det förflutna

Ångesten gör mig lamslagen, full av livlös apati
val och kval, livet försvinner fort förbi
i nattens mörker, hör ingen mitt viskande förlåt
i ensamhet drunknar jag i min egen gråt

Tunga andetag, vingliga smygande kliv
kämpar jag, att förändra mitt sk liv
ojämna flämtande och tunga andetag
en ständig kamp för en fungerande normal vardag.


Kommentarer
Postat av: Beundrare

Mattias, du har ett djup som för mig som inte har din "gåva" är outgrundlig!

Fortsätt kämpa, är det någon som jag önskar all lycka och välgång så är det du! Kämpa nu, ge inte upp!!

2010-08-20 @ 20:43:56
Postat av: Anonym

Kram!

/T

2010-08-21 @ 00:10:17
Postat av: L

Ser du har något som inte många har! Jag älskar att läsa dina meningar. Lilly!

2010-08-31 @ 10:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback