Frustration!

Ja det är som det låter, man är som frustrearad och helt sjukt rastlös. Så ta inte denna text eller kludd alltföt allvarligt, ville som bara skriva ner min frustration.

Jag tar semester, långt bort härifrån
inget är som på riktigt, livet är ingen förmån
måste dra, sticka till något utopiskt paradis
en charter resa reder nog ut min sk livskris

Jag tar ett banklån, så jag aldrig blir skuldfri
verkligheten dränker ändå min livsenergi
som en sista utväg, flyr jag genom min telefon
finansierar semestern med sms lån

Jag tar, ja jag tror jag tar och förändrar mitt liv
man är ju en kärlekspundare, men förbannat passiv
inskränkt och surrealistiskt subjektiv
måste hitta något vettigt tidsfördriv

Kärlek och hat, varanndras motsatser
platoniskt förhållande med otömmda orgasmer
jag är frenetiskt frustrerad
apatisk och nästintill oengagerad

Jag tror, ja jag tror jag tar och stannar ändå
impulsivt och rätt appropå
ombyttlig men ändå dekadent
ser jag livet som det aldrig borde ha hänt

Nej, jag drar till Tailand, borde köpa mig en fru
har hört att dom är rätt billiga där nere nu
borde försöka en vacker tanke framkalla
inte som den när jag drar en handtralla

Jag tror att denna text säger ingenting
om mig och min värld när allt kommer omkring
men har jag lyckats fått någon reaktion
på min apatiska frustration.?


Japp som sagt denna text är bara en sk brainstorm, ni vet när man bara låter fingrarna trumma sig fram utan någon som helst mening!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback