Japp!!

Har beslutat mig för att ta upp den här bloggen igen, av olika skäl så har jag som saknat den!



Ja hej, jag kanske ska börja med att presentera mig
vet inte riktigt hur jag ska skriva en sådan här "grej"
mitt namn är flyktigt, folk kallar mig för li9te vad dom vill
men bara så du vet så är Mattias det jag döptes till

Jag föddes i Gävle, men det är inget som jag minns
morsan flyttade till Östersund, där familjen finns
vi flyttade visst runt på en massa ställen
tills hon träffade min verkliga pappa, hon jobbade då på L M

Jag började strula tidigt, som barn var jag hatisk
känslokall, ja nästinintill apatisk
jag byggde min värld i min egen sfär
ett liv i utanförskap, men det var min atmosfär

Ett liv i en lögn är inget liv
har förstått att man ska njuta av att bara finnas till
det tog många tårar och många år
att överleva sig själv, jo jag vet att det går

Ja hej igen, jag ska försöka att fortsätta det här
en liten berättelse om vem jag är
som en sorts krönika om lögner och svek
förlamad i ångest, men älskvärd i all hemlighet

Min resa har börjat, tidlös och oändligt lång
har köpt min biljett, det är dags för avgång
har packat min väska, alltför många gånger nu
det är dags för livet, det enda jag saknar, är du

Ja det är längesen, ja alltför längesen
vet inte om du fortfarande kallar dig min vän
men som så många gånger förr
står jag och tvekar utanför din dörr

jag är vettskrämd, törs inte ringa på
känns lättare och vända om och gå
men jag är förändrad, är inte som förut
kom igen nu, ångesten måste få ett slut

Jag sitter här och skriver ett brev jag aldrig kommer sända
är nog rädd för vad som faktiskt skulle kunna hända
sitter och tänker, ja eller nej eller nej eller ja
mmmm kanske skickar jag det någon annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka osända brev så länge orden kommer från hjärtat...vem vet...mottagaren kanske uppskattar dina fina ord! ;-)

// T

2010-11-10 @ 04:01:30
Postat av: Diana

Åhh, den här är ju så fin:) Snart kanske du kan skriva ett extra fint och skicka till mig;)

2010-11-15 @ 21:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback