Kommunikation!

Jag har en djävul på min axel
han viskar i mitt öra
lyssna på mig
jag kan lätta din börda

Jag har en ängel i mitt huvud
hon viftar bort alla hans bestyr
lyssna inte på honom
bli inte en martyr

hur jag än gör, fel blir rätt
eller tvärtom
att dränka mina sorger
funkar inte denna gång

Djävulen säger
- hos mig är det fest
ta emot min inbjudan
du är min hedersgäst

Ängeln viskar
- Se hur stjärnorna tindrar inatt
ta vara på ditt liv
bakom gråt finns det skratt

Djävulen skrattar
ängeln ger mig tröst
men stenen är fortfarande
lika tung i mitt bröst

Jag söker, försöker hitta min väg
med försiktiga kliv
jag söker, försöker hitta det
som jag kallar mitt liv

Kommentarer
Postat av: Susanne

Fick äran att lyssna på dina tidiga verk redan när vi gick i skolan. Det glädjer mig att se att du fortfarande skriver och delar med dig. Denna tilltalar mig på det sättet du skriver. Du lyckas fånga en inre kamp, tung men på ett målande sätt.

2010-11-13 @ 18:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback