Lördags förmiddag

Det sups för lite här i världen
kom igen nu gott folk
det röks för lite låt oss förstöra atmosfären
kom igen nu, låt oss röka en holk
låt oss bli lite softare
kom igen nu gott folk
vi borde släppa loss lite oftare
sluta och prata som genom en tolk

Vi har bara ett liv,
när allt komer omkring
det är du - jag - vi - dom
i ett surrealistiskt perspektiv
låt oss ta varanndra i handen
och dansa i ring
det är för lite glädje i världen,
vi borde leva i kollektiv

Nej tacka vet jag ansvar, mitt liv är ditt
jag skänker dig mitt hjärta
min allra största skatt
jag står vid sidan och betraktar
om du saknar mig inatt
det sups för lite här i världen
låt oss bjuda varann
på en kopp av kärlek
låt oss sätta världen i brand


Vill bara säga att "sups" är en metafor, det behöver ju nädvändigtvis inte vara alkohol eller andra tillbehör som man "super" på/med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

absolut bland det bästa du gjort!!! =)



//T

2010-11-13 @ 16:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback