Spegelvänt Akt 2 (text till oleg & hank)

Hej du - Ja precis just du, får jag störa din sfär
jag måste lätta mitt hjärta och se vart det bär
så snälla får jag stjäla lite av din tid
du behöver bara sitta tyst här bredvid

Jo det är lite jobbigt att säga det här
men min spegel har nog en otrohetsaffär
den ser mig men reflekterar inte jag
återspeglar någon som lever i mina andetag

Ja vad ska man säga, dé é som jag sagt
en saga om hat och förakt
dé finns inga tårar, finns ingen gråt
jag har slutat säga ordet förlåt

Men du, kan jag låna ditt paraply
som skydd för min egen avsky
men du, vet du vägen till något utopiskt paradis
där man älskar sig själv på alla sätt och vis

Ref
Är jag som du, eller du som jag
fysiskt stark men psykiskt svag
otrygg här och vill hela tiden någon annanstans
ger mig aldrig en ärlig chans

Hej du, kan vi inte träffas här igen
du är det närmaste jag har som kallas vän
aha ok jag förstår, ja ja du måste gå
ja ja men vi gör detta till ett kort hej då

Jag sitter och ifrågasätter min egen existens
aktivt passiv i min vardags dekadens
introvert men ändå förblindat subjektiv
vill bara försöka förgylla mitt eget liv

Stick
Jag är naket påklädd, ser ni mig
oengagerad engagerad, förstår ni mig
oförstådd förstådd, kan inte säga nej
hatad och älskad, precis som dig

Hej du, ja precis just du tänk att vi ses här igen
det var ju trots allt inte alltför länge sen
ja jo tack, jag mår bättre idag
har kontroll på mina själsliga obehag

Nej men du, allvarligt tack ändå
nu är det så att dé é jag som måste gå
har någon som väntar, kan du tänka dig
efter regn kommer sol, så sa du till mig

Ref
Är jag som du, eller du som jag
fysiskt stark men psykiskt svag
otrygg här och vill hela tiden någon annanstans
ger mig aldrig en ärlig chans

Men du, vi är nog rätt lika varann ändå
söker efter dé svar vi inte kan förstå
strävar efter något som är bättre än det här
en önskan att bli accepterad för den jag är

Ja ja jag ska hem, för att se hur dé ser ut
det behöver ju trots allt inte vara slut
i spegln och min speciella relation
jag ska ta och acceptera min egen reflektion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback